Галоўная / Беларуская версiя / Адно акно / Парадак звароту па ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак звароту па ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак звароту па ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак звароту па ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур у электроннай форме ўстаноўлены артыкуламі 14, 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З "Аб асновах адміністрацыйных працэдур".

У адпаведнасці з пунктам 6 артыкула 14 Закона "Аб асновах адміністрацыйных працэдур" ад 28.10.2008 № 433-З заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг.

Пералік адміністрацыйных працэдур, заявы зацікаўленых асоб па якіх падаюцца ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў электроннай форме".

Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яе доступу.

Спосаб доступу да адзінага партала электронных паслуг для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь у пераліку адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг.

Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара

Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара вызначаны Палажэннем "Аб парадку атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара" зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 25.10.2024 г. № 792.

Унікальны ідэнтыфікатар – даныя, якія адназначна характарызуюць грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення, а таксама пры заказе і атрыманні электронных паслуг.

Унікальны ідэнтыфікатар дазваляе ўвайсці ў персанальны электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг і ажыццявіць:

  • падачу (водгук) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
  • атрыманне адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях);
  • падачу (водгук) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме (Пералік адміністрацыйных працэдур па якіх ёсць магчымасць падачы адміністрацыйных скаргаў вызначаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў электроннай форме").
Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу "адно акно" мясцовага выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, упаўнаважаную на выдачу унікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.

Унікальны ідэнтыфікатар уяўляе сабой паслядоўнасць сімвалаў, ідэнтычную ідэнтыфікацыйнаму нумару, указанаму ў дакуменце, які сведчыць асобу грамадзяніна.

Асабісты электронны кабінет фарміруецца ў аўтаматычным рэжыме адначасова з атрыманнем грамадзянінам унікальнага ідэнтыфікатара

Прызначэнне ўнікальнага ідэнтыфікатара, а таксама фармаванне часавага пароля ў аўтаматычным рэжыме ў парадку, вызначаным аператарам ААІС, ажыццяўляюцца службай выдачы пры выкананні наступных умоў:

  • грамадзянінам прадстаўлены сапраўдны дакумент, які сведчыць асобу;
  • унікальны ідэнтыфікатар грамадзяніну раней не прызначаўся;
  • грамадзянінам пацверджаны факт выкарыстання нумара тэлефона;
  • нумар тэлефона не выкарыстоўваецца з іншым унікальным ідэнтыфікатарам;
  • устаноўлена дакладнасць звестак аб грамадзяніне, указаных у заяве і дакуменце, які сведчыць асобу, пры правядзенні зверкі.
Часовы пароль накіроўваецца грамадзяніну праз СМС-паведамленні на нумар тэлефона, указаны ім у заяве.

Грамадзянін самастойна змяняе часовы пароль. Пасля змены часавага пароля грамадзянін можа фармаваць статычны пароль неабмежаваную колькасць разоў.

Змяненне часовага пароля і фармаванне статычнага пароля ажыццяўляюцца грамадзянінам пры першым уваходзе ў асабісты электронны кабінет.

У выпадку страты статычнага пароля грамадзянін можа самастойна сфарміраваць новы статычны пароль пры ўваходзе ў асабісты электронны кабінет у парадку, які вызначаецца аператарам ААІС.

У выпадку змянення нумара тэлефона, указанага ў заяве, грамадзянін выконвае адно з наступных дзеянняў:

  • самастойна змяняе нумар тэлефона, указаны ў заяве, а таксама статычны пароль з дапамогай функцыянальных магчымасцей асабістага электроннага кабінета, якія вызначаюцца аператарам ААІС;
  • звяртаецца ў службу выдачы з пісьмовай заявай, прад'явіўшы дакумент, які пацвярджае асобу.
Грамадзянін можа адмовіцца ад выкарыстання ўнікальнага ідэнтыфікатара адным з наступных спосабаў:
  • самастойна заблакаваць прызначаны яму ўнікальны ідэнтыфікатар пасродкам функцыянальных магчымасцяў асабістага электроннага кабінета, вызначаных аператарам ААІС;
  • звярнуцца ў службу выдачы з пісьмовай заявай, прад'явіўшы дакумент, які сведчыць асобу.