Версия для печати
Размер шрифта:
Фото
Печатать

Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

Парадак абскарджання адміністрацыйных рашэнняў

ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 28.10.2008 № 433-З АБ АСНОВАХ АДМІНІСТРАЦЫЙНЫХ ПРАЦЭДУР

РАЗДЗЕЛ III

АБСКАРДЖАННЕ АДМІНІСТРАЦЫЙНАГА РАШЭННЯ

Разьдзел 7

ПАРАДАК АБСКАРДЖАННЯ АДМІНІСТРАЦЫЙНАГА РАШЭННЯ. ПАДАЧА АДМІНІСТРАЦЫЙНАЙ СКАРГІ

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

1. Зацікаўленая асоба і трэцяя асоба валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.

2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйшую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скарг (далей - орган, які разглядае скаргу).

3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.

У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.

Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным ці гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.

Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі

1. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца.

2. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).

Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі

1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай ці электроннай форме.

2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны змяшчацца:

найменне органа, які разглядае скаргу;

звесткі аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншая, - асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) - для грамадзяніна;

найменне і месца знаходжання - для юрыдычнай асобы;

найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца;

сутнасць адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца;

падставы, па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным;

патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;

пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;

подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, або подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.

3. Пры падачы адміністратыўнай скаргі ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг ідэнтыфікацыя і аўтэнтыфікацыя грамадзян і юрыдычных асоб праводзяцца з выкарыстаннем спосабаў, устаноўленых для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме.

У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны змяшчацца звесткі, указаныя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 гэтага артыкула.

У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, што дадаюцца да яе, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Артыкул 33. Рэгістрацыя адміністрацыйных скаргаў

1. Адміністрацыйныя скаргі падлягаюць рэгістрацыі ў дзень іх падачы.

2. Адміністрацыйныя скаргі, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім працоўны дзень.

Артыкул 34. Пакіненне адміністрацыйнай скаргі без разгляду

1. Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох працоўных дзён з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:

разгляд адміністрацыйнай скаргі не адносіцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі;

адміністрацыйная скарга пададзена неўпаўнаважанай асобай;

адміністрацыйная скарга пададзена пасля заканчэння ўстаноўленага тэрміну і не змяшчае хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну.

2. Адміністрацыйная скарга на працягу трох працоўных дзён з дня яе рэгістрацыі можа быць пакінута без разгляду ў выпадку, калі:

не выкананы патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;

у органе, які разглядае скаргу, ужо ёсць рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе.

3. У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.

4. Пасля ўстаранення недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа быць зноў пададзена ў орган, які разглядае скаргу.

АРТЫКУЛ 34 1 . Водгук адміністрацыйнай скаргі

1. Асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, мае права адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу ў любы час да заканчэння яе разгляду.

Водгук адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у пісьмовай форме, ажыццяўляецца з дапамогай падачы заявы ў пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.

Водгук адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у электроннай форме, ажыццяўляецца з дапамогай падачы заявы ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг або пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.

2. У выпадку адклікання адміністрацыйнай скаргі орган, які разглядае скаргу, спыняе яе разгляд па сутнасці і вяртае асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.

Разьдзел 8

РАЗГЛЯД АДМІНІСТРАЦЫЙНАЙ СКАРГІ

Артыкул 35. Аднаасобны і калегіяльны разгляд адміністрацыйнай скаргі

Адміністрацыйная скарга разглядаецца аднаасобна работнікам органа, які разглядае скаргу, а ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, або па рашэнні органа, які разглядае скаргу, - калегіяльным складам такога органа.

Артыкул 36. Межы разгляду адміністрацыйнай скаргі

1. Орган, які разглядае скаргу, абавязаны разгледзець яе з улікам наяўных і дадаткова прадстаўленых дакументаў і (або) звестак.

2. Орган, які разглядае скаргу, не звязаны довадамі адміністрацыйнай скаргі, правярае законнасць і абгрунтаванасць адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца, у поўным аб'ёме.

Артыкул 37. Тэрмін разгляду адміністрацыйнай скаргі

Адміністрацыйная скарга разглядаецца ў месячны тэрмін з дня яе рэгістрацыі. Заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах могуць быць прадугледжаны скарочаныя тэрміны разгляду адміністрацыйных скарг.

Артыкул 38. Наступствы падачы адміністрацыйнай скаргі

Падача адміністрацыйнай скаргі не прыпыняе выкананне адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца.

Разьдзел 9

РАШЭННЕ ПА АДМІНІСТРАЦЫЙНАЙ СКАРГЕ

Артыкул 39. Віды рашэнняў па адміністрацыйнай скарзе

Пры разглядзе адміністрацыйнай скаргі органам, які разглядае скаргу, прымаецца адно з наступных рашэнняў:

аб пакіданні адміністрацыйнай скаргі без разгляду;

аб пакіданні адміністрацыйнага рашэння без змены, а адміністрацыйнай скаргі без задавальнення;

аб адмене адміністрацыйнага рашэння і прыняцці новага адміністрацыйнага рашэння;

аб накіраванні адміністрацыйнай скаргі ва ўпаўнаважаны орган для паўторнага разгляду заявы зацікаўленай асобы з указаннем дапушчаных парушэнняў і прапановамі па іх устараненню.

Артыкул 40. Форма і змест рашэння па адміністрацыйнай скарзе

Рашэнне па адміністрацыйнай скарзе прымаецца ў пісьмовай форме, і ў ім павінны змяшчацца:

дата і рэгістрацыйны нумар рашэння;

найменне органа, які разглядае скаргу;

звесткі аб асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу:

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) - для грамадзяніна;

найменне і месца знаходжання - для юрыдычнай асобы;

дата і рэгістрацыйны нумар адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца, прынятага ў пісьмовай форме;

найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне;

сутнасць адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца;

падставы, па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным, фактычныя абставіны, устаноўленыя пры разглядзе адміністрацыйнай скаргі (не ўказваюцца ў рашэнні аб пакіданні адміністрацыйнай скаргі без разгляду);

прававыя падставы і сутнасць прынятага рашэння па адміністрацыйнай скарзе;

пасада, прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), подпіс работніка органа, які разглядае скаргу, да кампетэнцыі якога адносіцца падпісанне такога рашэння.

Артыкул 41. Адмена адміністрацыйнага рашэння і прыняцце новага адміністрацыйнага рашэння. Накіраванне адміністрацыйнай скаргі ва ўпаўнаважаны орган для паўторнага разгляду заявы зацікаўленай асобы

1. Орган, які разглядае скаргу, адмяняе адміністрацыйнае рашэнне і прымае новае адміністрацыйнае рашэнне ў выпадку, калі вырашэнне пытання, выкладзенага ў заяве зацікаўленай асобы, адносіцца да кампетэнцыі органа, які разглядае скаргу.

2. Орган, які разглядае скаргу, накіроўвае адміністрацыйную скаргу ва ўпаўнаважаны орган для паўторнага разгляду заявы зацікаўленай асобы з указаннем дапушчаных парушэнняў і прапановамі па іх устараненню ў выпадку, калі вырашэнне пытання, выкладзенага ў заяве зацікаўленай асобы, адносіцца да выключнай кампетэнцыі ўпаўнаважанага органа, вырашэнне якога. абскарджваецца.

3. Падставамі для адмены адміністрацыйнага рашэння і прыняцця новага адміністрацыйнага рашэння, а таксама для накіравання адміністрацыйнай скаргі ва ўпаўнаважаны орган для паўторнага разгляду з'яўляюцца:

няпоўнае высвятленне ўпаўнаважаным органам абставін, якія маюць значэнне для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;

неадпаведнасць зместу адміністрацыйнага рашэння матэрыялам, атрыманым пры разглядзе заявы зацікаўленай асобы;

парушэнне або няправільнае прымяненне заканадаўства пры разглядзе заявы зацікаўленай асобы.

Артыкул 42. Апавяшчэнне аб прынятым рашэнні па адміністрацыйнай скарзе. Уступленне ў сілу рашэння па адміністрацыйнай скарзе

1. Рашэнне па адміністрацыйнай скарзе выдаецца асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, або накіроўваецца наўмысным (кур'ерам), праз паштовую сувязь, у выглядзе электроннага дакумента не пазней за тры працоўныя дні з дня прыняцця такога рашэння.

2. Рашэнне па адміністрацыйнай скарзе ўступае ў сілу з дня яго прыняцця, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены ў такім рашэнні.

 

 


© Адмiнiстрацыя Кастрычнiцкага раёна г. Гродна, 2025.